neděle 15. listopadu 2015

231. DD strejda Mirek

Maminka měla starší sestru Líbu a mladšího bratra Bohumíra řečeného Mirka. My jsme mu nikdy neříkaly strejdo, ale jen Mirku.
Mirek má 81 let a je stále aktivní.
Mirka mám ráda a moc si ho vážím. Ženil se pozdě. S Mankou neměli děti, tak si braly o prázdninách nás a děti od Líby.
Mirek dřív hodně maloval. 
Obraz který má na chatě a máme ho moc rádi.
Jeho maminka moje babička Karolínka.
Obraz už hodně let není domalovaný. Chybí domalovat obličej, který si vyzkoušel na portrétu.
babička s dcerou Líbou
Kuřačka s autorem
ukázka dalších obrazů

náměstí v České Třebové
Mirkovým dalším koníčkem jsou bonsaje. Je na nich poznat že je 4 roky po dobu nemoci Manky zanedbával.
Je hrdý na své rodiště Českou Třebovou a spolupracuje s historiky města. Vytvořil publikaci o historii domů v České Třebové.

Později se začal věnovat genealogii. Jezdil do Zámrsku, do dalších archívů a na fary vyhledávat staré zápisy v matrikách. Je aktivním člene genealogické společnosti. Zasazoval se o využití osobních počítačů v genealogii
Podílel se na počeštění programu Brothers Keeper a příručce pro uživatele.

Tak to je můj strejda Mirek.
Tady fotí dílo svého švagra .
Fricův obraz, který je na chatě.
Ve Wikipendii jsem si o něm přečetla:
Ing. Bohumír Kurz (nar. 1934): absolvoval Charkovskou automobilní školu (1959) a téhož roku nastoupil do ÚVMV (Ústav pro výzkum motorových vozidel), kde pracoval až do roku 1992. Výborný programátor matematických modelů (převodovka s hydrodynamickým měničem, SADKO pro zpracování dat ze zkušeben), řešitel termodynamiky spalovacích turbín, tvůrce koncepcí rozvoje výpočetního střediska ÚVMV a vedoucí skupiny programátorů.

7 komentářů:

  1. Alenko, strejda Mirek maluje krásné obrazy. Praha je kouzelná a všechny obrazy se mi moc líbí. Tímto zdravím tvého strejdu a přeji mu hodně zdraví a tvůrčích nápadů. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, jeho obrazy mám ráda a jsem šťastná, že jeden mám doma. Doufám že se k malování ještě vrátí.

      Vymazat
  2. Alenko, strejda Mirek maluje krásné obrazy. Praha je kouzelná a všechny obrazy se mi moc líbí. Tímto zdravím tvého strejdu a přeji mu hodně zdraví a tvůrčích nápadů. Iva

    OdpovědětVymazat
  3. Alenko tvůj strýček maluje skvěle...přeji mu hodně zdraví a spoustu dalších krásných výtvorů...měj se moc hezky...Martina

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný věk, ať mu slouží zdraví ještě dlouho a může malovat své kouzelné obrázky.
    Ála

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám, že jste mě potěšili milým komentářem Hošanda