pondělí 1. září 2014

27. DD - houbaření

Moc ráda chodím do lesa a když mě les odmění svou úrodou, tak jsem moc ráda.
Není to jen o sbírání hub, ale  umět se zastavit a pozorovat, vnímat okolí a cítit vůni lesa. Když odcházím z lesa s houbami, vždy poděkuji lesu za to co mi dal.
Chatička je opravdu na místě jaké jsem si vysnila.  Chata je vzdálena 6 kilometrů, kousek od chaty je přírodní koupaliště a nedaleko les. Co víc jsem si mohla přát.
Na víkend jsme vyrazili už v pátek. Laďa se rozhodl, že upevní anténu.
Večer jsme poseděli se sousedy.
V sobotu měl Laďa tenisový turnaj, tak odjel do Šumperka. Dopoledne jsem vyrazila do protějšího lesa.
Růžovek tam je strašně moc, tak jsem jich pár vzala.
Udělala jsem si je k obědu na másle s přírodním kuřecím masem. Růžovky na másle jsem jedla poprvé jako mladá u strejdy na chatě. Moc jednoduchý recept a výborný. Prostě se na pánvi rozpustí máslo, přidá malinko oleje, dáme oloupané nakrájené růžovky, osolíme, okmínujeme a dusíme až se odpaří všechna voda a růžovky začnou zlátnout.
Odpoledne jsem se projít, chtěla jsem se podívat do Radíkova.
Skončila jsem zase v lese. Suchohříbky - nejsou krásní?
Praváčci se umí takhle shovávat
umí se i krásně chlubit
To je jen část úrody. Mašla jsem praváky, suchohřiby, babky, sameťáky, kováře, klouzky, kominíčka, křemenáče a růžovky. Roste tam hodně holubinek, ale ty já moc neznám, tak je nesbírám.
Překvapivě v podvečer přijel Laďa, myslela jsem, že bude spát doma. K večeři byla smaženice.
V neděli ráno se Laďa pustil do práce.
K obědu byly zase houby. Kuřecí maso na paprice s houbami.
Po obědě jsem poprvé vylákala Laďu na procházku do lesa. Začalo hřmět, blížila se bouřka. Laďovi se houbaření zalíbilo.
Bouřka se blížila čím dál víc, než jsme doběhli na chatu, byli jsme zmoklí, ale to nebylo nic proti tomu co potom přišlo. Lijavec s kroupami.

6 komentářů:

  1. Alenko, krásně si užíváte novou chatičku. A ty houbičky jsou super. M.

    OdpovědětVymazat
  2. Hub tam máte opravdu dost ... a dokonce i žabičky:-))

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné houbaření !!! užívejte si ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Zatím je zvládám zpracovávat, už jich bude dost.

      Vymazat

Děkuji Vám, že jste mě potěšili milým komentářem Hošanda