čtvrtek 21. května 2015

154. DD zájezd důchodců

Ve čtvrtek ráno zazvonil mobil, automaticky jsem ho típla, ale Laďa ještě spal a tak jsem začala přemýšlet proč zvonil. Koukla jsem a zjistila jsem, že je teprve 6 ráno a tak jsem se podívala do upomínek a tam bylo zájezd odjezd v 7. Úplně jsem zapomněla na zájezd důchodců. Chvíli jsem si říkala, že nikam nepojedu, přeci nebudu vstávat. Času jsem měla dost, posnídala jsem a stihla jsem i malé kafe. Cestou jsem ještě stihla zaskočit do pečiva koupit si svačinu. Přišla jsem poslední, ale ještě včas, autobus tam ještě nebyl.
Plán zájezdu: Veselý kopec, Betlém Hlinsko, soukromý zámek Nové Hrady.
Skanzen  tvoří téměř 30 objektů. Stavby byly dovezeny z okolních vesnic, původní je jen chaloupka bezzemka.
Počasí nám moc nepřálo, poprchávalo naštěstí to nebyl vytrvalý déšť.

Statek z Mokré Lhoty

Mlýn z Oldřetic

Varna povidel
Pohled na vodní olejnu z Damašku a vodní pilu.

Opouštíme skanzen.
Na oběd jsme jeli do Hlinska. Měli jsme ho objednaný v Hospodě u svatého Huberta. Pěkné prostředí, ale obsluha pomalá. Půl hodiny jsme čekali než nás začali obsluhovat a mohli jsme si objednat pití a jídlo, které jsme měli už předem objednané.
Po obědě máme další prohlídku.

Po prohlídce jedeme na zámek Nové Hrady
Zámek Nové Hrady je rokoková stavba vybudovaná v letech 1774–1777 hrabětem Jeanem-Antoinem Harbuvalem de Chamaré ve stylu francouzských letních sídel. Pro svoji architektonickou jedinečnost a umístění v uměle vybudovaném přírodním areálu býval celý zámecký komplex nazýván “České Versailles”. Ucelený rokokový areál obsahoval vstupní bránu a francouzskou zahradu se správními budovami, špýchar a anglický park s pískovcovou Křížovou cestou (1767), vedoucí k pozůstatkům původního gotického hradu. Po roce 1948 byl zámek vyvlastněn a přesto, že byl 23. 9. 1949 převzat národní kulturní komisí a prohlášen za státní kulturní majetek, byl nevhodně využíván a došlo k jeho postupné devastaci. Ta vyvrcholila v 50. letech, kdy byla do suterénu zámku umístěna výkrmna vepřů. K rekonstrukci přistoupil Státní ústav památkové péče až ve druhé polovině 80. let v době, kdy hrozilo zřícení východního křídla zámku, odkud musela být vystěhována škola.
V roce 1992 byl zámek vrácen v restituci vnukům původního majitele – textilního továrníka Josefa Bartoně z Nového Města n. Metují, kteří jej nabídli k prodeji. V roce 1997 zámek zakoupili Petr a Magda Kučerovi z Prahy, a od té doby prochází celý zámecký areál rozsáhlou rekonstrukcí a modernizací. Slavnostní otevření zámku se konalo již v roce 2001.  V budoucnu by měl celý renovovaný zámecký komplex sloužit jako reprezentativní společenské, kulturní a turistické centrum a znovu nabýt pověsti jedné z nejvýznamnějších a nejatraktivnějších památek celého regionu.

Moc mě zaujala soukromá zahrada

Zámecké expozice nábytkového umění ze sbírek Uměleckoprůmyslového muzea v Praze.

1. Ali, až na to deštivé počasí, krásný výlet :-)

2. Alenko děkuju takovéhle fotečky si můžu prohlížet stále dokola a nikdy mě neomrzí :o)
    Měj se moc hezky...
    Martina

1. Martinko, opravdu bylo co vidět, ráda se budu k fotkám vracet.

3. páááááni ..... už jsem myslela, že nedoroluju konce:-))))
    Supr reportáž!

1. Ajko děkuji a to jsem hodně vybírala,které fotky zveřejním.

4. Hezký výlet i fotky, přestože vám počasí nepřálo. To je prostě naschvál ;) Děkuji za návštěvu na mém blogu. Těší mne, že čím dál víc píší na blogy i dřívější ročníky. Když jsem před 10 lety s blogem začínala, bylo toho mnohem míň. Ráda se občas přijdu s dovolením podívat, brabi.

1. Ahoj, budu moc ráda, když budeš nakukovat na můj blog.
      Blog nemám dlouho, ale už rok roku 2001 mám svou Ajinu kuchařku http://www.ajina-kucharka.cz/.
      Máš pravdu, že se teď častěji objevují vrstevníci.

5. To byl opravdu krásný výlet, ale i dost náročný, také jsme dřív podobné absolvovali, ale dnes už to nejde. Chvíli se projít a odpočívat, co nadělám. Dost mne dostala ta fotka s popisem Mokrá Lhota a na obrázku paní s deštníkem. Jak vtipné!

1. Ahoj Ježurko. Naštěstí nebyl moc náročný, mám problémy s páteří a když ujdu 6 kilimetrů a nevláčím nohy, tak jsem šťastná.
      Musela jsem se na tu fotku podívat, vůbec mi to nedošlo.