pondělí 29. července 2013

251. den II Bílinské koule

Ze Třebové jsem si dovezla dárek.
Bílinské koule.
Koule vznikly v období třetihor, v době po uložení hlavní uhelné sloje a jsou staré asi 15 až 20 milionů let. Jde o přírodní útvary tvořené křemennými zrny písku, slepené pyritem a markazitem. Jsou to tedy pískovce, jejichž tmelem jsou sirníky. Uvnitř není žádná dutina, pouze ve středu je zrno uhelné hmoty, která byla iniciátorem zvláštních chemických pochodů.
Koule vydávají energii a ta u citlivých lidí může léčit různé neduhy. Někteří jedinci už při převzetí koule do rukou pociťují mravenčení, horkost nebo mráz. Některým lidem odpomohly od bolestí hlavy, zad, páteře, kloubů, nespavosti a podobně. Vliv má koule v okruhu asi 20 metrů od svého uložení, a proto může ležet kdekoli v místnosti. Někteří si ji ukládají do postele nebo pod ni. Někdo ji nosí u sebe v kapse, nebo v koženém pytlíčku na krku. Bílinské koule obsahují sirníky, kterým vadí styk s vlhkem, a tedy i s potem na  rukou, proto je dobré mít Bílinské koule v nějakých pytlíčcích, nebo klidně i igelitových sáčcích.

2 komentáře:

  1. Alenko, taky je máme doma ... můj tatínek je geolog, takže mu nemůžou chybět v jeho sbírce minerálů ... vůbec jsem netušila, že mají takové schopnosti ... asi si je půjdu trošku ohmatat ...ty vedra mi ubírají sílu a energii ...pa, pa Marki

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám, že jste mě potěšili milým komentářem Hošanda