sobota 13. července 2013

235. den II na procházce

Chata má krásné zázemí. Výborný je altán, z kterého je pohled do spodní části dědiny a hlavně na oboru.
Dnes vysvitlo sluníčko, tak je příjemné teplo. Po obědě jsme se šli projít. Šli jsme ke kapli svatého Rocha. Kapli postavili v roce 1832.
dál jsme pokračovali osadou Červený Důl.
V Červeném Dole se objevili první osadníci již počátkem 17. století v souvislosti s rozrůstáním osady Nové Vilémovice a hledáním nových příležitostí obživy. Stejně tak jako Hraničky, které vznikly jižně od Nových Vilémovic, žilo zde výhradně německé obyvatelstvo. Červený Důl byl zemědělskou lokalitou, i když usedlíci museli hledat i různé jiné druhy obživy, zejména v lese a dříve i v domáckém přadláctví. Po roce 1945 nebyla ves nikdy dosídlena a očividně upadala. Dnes je téměř čistě chatovou oblastí a jen zbylých pár stavení, jež se jako stuha táhnou překrásným údolím Červeného potoka, tiše připomíná časy dávno minulé.
Došli jsme až na silnici od Uhelné. Některé už bolely nožičky. Mě taky, ale nikdo mě nechtěl vzít na ramena.
Je potřeba si umýt ruce
Poslední večer jsme grilovali.

2 komentáře:

  1. Hmm, tam by se mi taky líbilo.... asi taky někam vyrazím na výlet:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo fajn, opravdu jsem si odpočinula. Je dobrý jednou za čas vyrazit mimo domov.

      Vymazat

Děkuji Vám, že jste mě potěšili milým komentářem Hošanda